Την κυριαρχία της Coca-Cola και της Pepsi αμφισβητεί πλέον μια καθαρά ελληνική εταιρεία, η Λουξ Μαρλαφέκας, αυξάνοντας διαρκώς τα μερίδιά της στην κατηγορία των αναψυκτικών. Αιτία, αφενός η...επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία και αφετέρου η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων.
Ετσι, το δίμηνο Οκτώβριος-Νοέμβριος 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλέστηκε η διοίκηση της εταιρείας σε χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους, η Λουξ στην κατηγορία των αναψυκτικών all flavors (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα), κατείχε πανελλαδικά μερίδιο αγοράς 15%, περνώντας στη δεύτερη θέση μετά την Coca-Cola 3Ε και αφήνοντας στην τρίτη θέση την Pepsico-Ηβη. Αν και στα αναψυκτικά τύπου cola το μερίδιό της είναι πολύ χαμηλό, κάτω από 1%, το προϊόν της Λουξ σε αυτήν την κατηγορία, η Loux Cola, καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 35%-40%, φαινόμενο που επίσης αποδίδεται στη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα.
Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, στην αύξηση των μεριδίων της Λουξ σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο των αναψυκτικών, διαδραμάτισε η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, η οποία δεν προχώρησε σε αυξήσεις του τιμοκαταλόγου της μέσα στο 2011, ενώ παράλληλα διενεργεί συνεχώς προσφορές στις πολυσυσκευασίες, πρακτική η οποία θα συνεχισθεί και το 2012. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα το 2011 να κλείσει με αύξηση πωλήσεων στα 22 εκατ. ευρώ περίπου από 19,5 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ τα καθαρά κέρδη της αναμένεται να διαμορφωθούν σε 2,5 εκατ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι. Οι επιδόσεις αυτές κρίνονται ιδιαιτέρως ικανοποιητικές εάν αναλογισθεί κανείς ότι ο όγκος πωλήσεων των αναψυκτικών υποχωρεί κατά 11%, ενώ στην εστίαση, ειδικά μετά την αύξηση του ΦΠΑ, η μείωση εκτιμάται ότι είναι πολύ μεγαλύτερη.
Εκτός από τα αναψυκτικά και τους χυμούς, η Λουξ προσανατολίζεται να δραστηριοποιηθεί και στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Η εταιρεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Ιωάννη Μαρλαφέκα, βρίσκεται στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων με την πολιτεία για την αξιοποίηση πηγής στην περιοχή της Πελοποννήσου. Εάν τα σχέδια της Λουξ ευοδωθούν, θα δημιουργήσει ιδιόκτητη μονάδα για την επεξεργασία και εμφιάλωση του νερού.
Στη φάση των διαπραγματεύσεων με άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές βρίσκεται το σχέδιο της Λουξ για τη δημιουργία μονάδας η οποία θα παράγει καινοτόμα προϊόντα. Το επενδυτικό σχέδιο έχει ενταχθεί στον παλαιό επενδυτικό νόμο, αλλά η εταιρεία ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίησή του, επιδιώκοντας αυτή να γίνει μέσα από μια επιχειρηματική συνεργασία.
Παράλληλα, η Λουξ συνεχίζει την εξαγωγική της δραστηριότητα σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία και Κύπρο, ενώ προσανατολίζεται σε νέες αγορές. Επόμενος στόχος της Λουξ είναι να εισέλθει στην αγορά της Μέσης Ανατολής και της περιοχής του Περσικού Κόλπου. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία θα συμμετέχει στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών Gulfood που θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι τον προσεχή Φεβρουάριο/Δεν πρόκειται φυσικά περί πληρωμένης ή έμμεσης διαφήμισης.Είναι μια πραγματικότητα που είναι προς όφελος όλων μας να τονιστεί.
Ετσι, το δίμηνο Οκτώβριος-Νοέμβριος 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλέστηκε η διοίκηση της εταιρείας σε χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους, η Λουξ στην κατηγορία των αναψυκτικών all flavors (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα), κατείχε πανελλαδικά μερίδιο αγοράς 15%, περνώντας στη δεύτερη θέση μετά την Coca-Cola 3Ε και αφήνοντας στην τρίτη θέση την Pepsico-Ηβη. Αν και στα αναψυκτικά τύπου cola το μερίδιό της είναι πολύ χαμηλό, κάτω από 1%, το προϊόν της Λουξ σε αυτήν την κατηγορία, η Loux Cola, καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 35%-40%, φαινόμενο που επίσης αποδίδεται στη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα.
Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, στην αύξηση των μεριδίων της Λουξ σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο των αναψυκτικών, διαδραμάτισε η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, η οποία δεν προχώρησε σε αυξήσεις του τιμοκαταλόγου της μέσα στο 2011, ενώ παράλληλα διενεργεί συνεχώς προσφορές στις πολυσυσκευασίες, πρακτική η οποία θα συνεχισθεί και το 2012. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα το 2011 να κλείσει με αύξηση πωλήσεων στα 22 εκατ. ευρώ περίπου από 19,5 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ τα καθαρά κέρδη της αναμένεται να διαμορφωθούν σε 2,5 εκατ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι. Οι επιδόσεις αυτές κρίνονται ιδιαιτέρως ικανοποιητικές εάν αναλογισθεί κανείς ότι ο όγκος πωλήσεων των αναψυκτικών υποχωρεί κατά 11%, ενώ στην εστίαση, ειδικά μετά την αύξηση του ΦΠΑ, η μείωση εκτιμάται ότι είναι πολύ μεγαλύτερη.
Εκτός από τα αναψυκτικά και τους χυμούς, η Λουξ προσανατολίζεται να δραστηριοποιηθεί και στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού. Η εταιρεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της κ. Ιωάννη Μαρλαφέκα, βρίσκεται στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων με την πολιτεία για την αξιοποίηση πηγής στην περιοχή της Πελοποννήσου. Εάν τα σχέδια της Λουξ ευοδωθούν, θα δημιουργήσει ιδιόκτητη μονάδα για την επεξεργασία και εμφιάλωση του νερού.
Στη φάση των διαπραγματεύσεων με άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές βρίσκεται το σχέδιο της Λουξ για τη δημιουργία μονάδας η οποία θα παράγει καινοτόμα προϊόντα. Το επενδυτικό σχέδιο έχει ενταχθεί στον παλαιό επενδυτικό νόμο, αλλά η εταιρεία ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίησή του, επιδιώκοντας αυτή να γίνει μέσα από μια επιχειρηματική συνεργασία.
Παράλληλα, η Λουξ συνεχίζει την εξαγωγική της δραστηριότητα σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία και Κύπρο, ενώ προσανατολίζεται σε νέες αγορές. Επόμενος στόχος της Λουξ είναι να εισέλθει στην αγορά της Μέσης Ανατολής και της περιοχής του Περσικού Κόλπου. Για τον λόγο αυτό η εταιρεία θα συμμετέχει στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών Gulfood που θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι τον προσεχή Φεβρουάριο/Δεν πρόκειται φυσικά περί πληρωμένης ή έμμεσης διαφήμισης.Είναι μια πραγματικότητα που είναι προς όφελος όλων μας να τονιστεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου