Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Πώς μας κοροϊδεύουν και αγοράζουμε τα ίδια προϊόντα ακριβότερα

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία τα οποία ήλθαν στο φως της δημοσιότητας, έπειτα από τιμοληψίες  που διενήργησε το υπουργείο Ανάπτυξης,Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για 70 προϊόντα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Βουλγαρία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες μαρτυρούν πως ξένες εταιρείες  πωλούν  τα προϊόντα τους στην Ελλάδα ακριβότερα έως και 96,5% σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία που πιστοποιούν το γεγονός αυτό  παρουσίασαν χθες στους δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός και ο ειδικός γραμματέας της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς Γιώργος Στεργίου, διευκρινίζοντας πως η έρευνα αυτή, όπως και ειδική έκθεση για την πορεία των τιμών στη χώρα μας, έχουν παρουσιαστεί στον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο.

Οι κ. Κομνηνός και Στεργίου επεσήμαναν κατά την παρουσίαση των τιμοληψιών ότι «σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων υπάρχουν ενδείξεις για εναρμονισμένες πρακτικές και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από επιχειρήσεις». Συμπλήρωσαν ακόμη  πως τα στοιχεία αυτά εστάλησαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ακόμη η  ανεξάρτητη διοικητική αρχή για τον ανταγωνισμό  ερευνά τις κατηγορίες των προϊόντων, τα οποία πωλούνται στην Ελλάδα ακριβότερα σε σχέση με τις υπόλοιπες έξι χώρες της Ε.Ε.
Οι κατηγορίες αυτές αφορούν σε  είδη προσωπικής υγιεινής, τα οποία πωλούνται με τιμές υψηλότερες έως και 96,5%, στα απορρυπαντικά τα οποία διατίθενται στην Ελλάδα ακριβότερα μέχρι και 44,2%, στα αναψυκτικά  για τα οποία οι Ελληνες επιβαρύνονται  με τιμές υψηλότερες έως και 51,3%, στις μπίρες οι οποίες  είναι ακριβότερες μέχρι 38%,  και  στα δημητριακά όπου οι  τιμές του είναι υψηλότερες έως και 46,96%.
Προϊόντα  Γαλλία  Γερμανία Ιταλία Βουλγαρία Ισπανία Αγγλία Ελλάδα
Μπίρα Heineken 330ML ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΚΟΥΤΙ 0,89 0,81 0,71 0,98
ΟΥΙΣΚΙ JOHNIE WALKER BLACK 700ML 25,68 26,98 22,93 22,08 27,78 23,96
ΑΦΡΟΛΟΥΤΡΟ ΑΧΕ DARK TEMPTATION 400ML 3,98 3,25 3,57 4,18
OΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ COLGATE 360 DEEP CLEAN MED. 3,42 2,36 4,29 4,18
ΛΑΚ ΜΑΛΛΙΩΝ PANTENE 250 ML 2,48 4,46 3,00 2,71 4,20
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΝESQUIK 375 ΓΡ 2,50 2,84 2,39 2,66 2,29 2,52 2,91
ΜΑΓΙΟΝΕΖΑ KRAFT 50 0 ML  1,79 2,05 2,32
ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ LAYS ΚΛΑΣΙΚΑ 120 ΓΡ 0,76 1,20

Χαρακτηριστικά  οι κ. Στεργίου και Κομνηνός επεσήμαναν  πως οι τιμές  στις συγκεκριμένες κατηγορίες των προϊόντων είναι τόσο υψηλές  που  δεν αλλάζει κάτι στο ύψος της κατάταξης τους σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ακόμη  κι αν αφαιρεθούν οι φόροι .
Ο γενικός και ο ειδικός γραμματέας δεν παρέλειψαν να αναφερθούν  και σε μια  σειρά πρωτοβουλιών που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διευρυνθεί η αγορά και να περιοριστούν τα εμπόδια στη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Ειδικά προτείνονται τα εξής :
Να καταργηθεί η υποχρέωση των επιχειρήσεων να υποβάλλουν τιμοκαταλόγους στις υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης. Έχει διαπιστωθεί πως με τον τρόπο αυτό συντηρούνται «πλασματικές» τιμές χονδρικής, καθώς οι πραγματικές προκύπτουν μετά τις εκπτώσεις και τα πιστωτικά. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες τις διατηρούν τεχνητά σε υψηλά επίπεδα.
Ασκούνται πιέσεις στα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Υγείας, ώστε να αλλάξει το αναχρονιστικό κανονιστικό πλαίσιο των μεταφορών και των αποθηκών (logistics). Το μεταφορικό κόστος επιβαρύνει κατά 10 με 15% τις τελικές τιμές των προϊόντων. Είναι χαρακτηριστικό πως η μεταφορά ενός κιβωτίου προϊόντων από τον Πειραιά στο Ηράκλειο της Κρήτης κοστίζει όσο η διακίνησή του από τον Πειραιά στην Ολλανδία.
Το υπουργείο Ανάπτυξης δεν αποκλείεται σε συνεργασία με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να ανοίξει το θέμα της διάρκειας ζωής του φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα σε 30 χώρες της Ευρώπης, όσον αφορά στον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή.
newsbomb.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου